Δεν σκοπεύω να περιγράψω όλες τις παραμέτρους που χρησιμοποιεί ο GAP μέσω του FS, υπάρχουν εγχειρίδια στην σελίδα της FAI και στην σελίδα του FS, που περιγράφουν αρκούντως τις ίδιες τις παραμέτρους βαθμολόγησης όσο και το σκεπτικό πίσω από την εφαρμογή τους.
Το ποστ με μια πρώτη ματιά μοιάζει να ενδιαφέρει λίγους … ή μήπως δεν είναι έτσι και ενδιαφέρει όλους όσους παίρνουν μέρος στους αγώνες που στο τέλος της ημέρας θέλουν να αμειφθούν για τον κόπο τους με αξιοκρατικό και δίκαιο τρόπο; Γίνεται έτσι όμως;
Ας δούμε τα παρακάτω με όσο λιγότερα λόγια μπορώ..
Συνήθως σε ένα αγώνα μας αυτός που αποφασίζει για τις παραμέτρους πριν την έναρξη, είναι ο επιβλέπων τον αγώνα μετά από πρόταση του βαθμολογητή.
Εδώ ο βαθμολογητής θα πρέπει να έχει αρκετά βαθιά γνώση αυτών που προτείνει και όχι απλά να αντιγράφει άλλους αγώνες , που δεν έχουν σχέση με τον δικό του, τόσο από άποψη ποιότητας των συμμετεχόντων, μαζικότητας, ποιότητας των τασκ που θα προταθούν όσο και τις ιδιαιτερότητες του καιρού τις ημέρες του αγώνα και φυσικά της περιοχής που συνήθως είναι δοκιμασμένη και είναι αναμενόμενο τι μπορεί να προσφέρει.
Αφού λοιπόν συνυπολογίσει όλα τα δεδομένα προτείνει τις παραμέτρους με ρεαλιστικές τιμές, ούτε υπερεκτιμημένες και φιλόδοξες ούτε σκόπιμα υποτιμημένες που βγάζουν 1000 πόντους με Μικυ Μάους τασκ, ώστε να διασφαλιστεί ότι και ο αγώνας θα κυλήσει ομαλά χωρίς ακρότητες (επιστροφές βραβείων κλπ) και ο καθένας θα πάρει στο τέλος αυτό που αξίζει.
Γίνεται έτσι όμως; Άλλες λίγες φορές ναι, τις περισσότερες όμως κατηγορηματικά όχι εξ όσων γνωρίζω και γνωρίζω!
Τις πταίει λοιπόν;
Κατά την ταπεινή μου γνώμη για τους δικούς μας αγώνες φταίει η άγνοια και η μη κατανόηση της σημασίας της προσαρμογής των παραμέτρων βαθμολόγησης στα πραγματικά δεδομένα που αφορούν εμάς και το γενικό μας επίπεδο ικανότητας και όχι σε δεδομένα άλλων αγώνων μεγαλύτερης εμβέλειας και μαζικότητας π.χ. Παγκόσμια πρωταθλήματα, Παγκόσμια Κύπελλα, Διηπειρωτικούς.
Το επίπεδο των συμμετεχόντων στους παραπάνω αγώνες είναι κατά 70~80 % αν όχι και παραπάνω παρόμοιο μεταξύ τους και ο αριθμός των συμμετεχόντων ο ανώτερος επιτρεπτός. Οι επιτροπές των τασκ πολύ έμπειρες στο να εκμεταλλεύονται στο μέγιστο τις συνθήκες της κάθε ημέρας σε περιοχές που έχουν προσεκτικά επιλεγεί. Το πιο σημαντικό οι βαθμολογητές συνήθως οι ίδιοι πάντα, έχουν πολλά χρόνια εμπειρίας και μπορούν να χειριστούν το οτιδήποτε τους αφορά. Αυτοί είναι φυσικό να επιλέγουν τιμές παραμετροποίησης τέτοιες που θα δώσουν το δικαιότερο αποτέλεσμα και θα εφαρμόσουν τα προγράμματα βαθμολόγησης στο κορυφαίο επίπεδο.
Στα δικά μας τώρα.. Παρόμοιο επίπεδο ικανότητας υπάρχει στους 5~6 πρώτους του αγώνα και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες είναι στο ίδιο επίπεδο μεταξύ τους αλλά μακριά από τους πρώτους.
Άρα το να πριμοδοτούμε με ελάχιστη απόσταση 7,5 χλμ ( για μερικούς είναι σαν τα μεγαλύτερα XC που έχουν κάνει), όπως προτείνει το πρόγραμμα για αγώνες άλλης κατηγορίας είναι μάλλον υπερβολή.
Αριθμός συμμετεχόντων τα αρκετά τελευταία χρόνια ελάχιστος και ας τους τσουβαλιάζουμε όλους μέσα στον αγώνα έχουν δεν έχουν τα προσόντα, ενάντια στους κανονισμούς, βάζοντας τους διοργανωτές να ρισκάρουν ... Άρα το να βάζουμε τιμές πάνω από 20 ~25% πιλότων στο γκολ είναι πολύ αισιόδοξο. Τυχαία τα παραδείγματα και οι τιμές που όμως επηρεάζουν αρκετά έως πολύ το τελικό αποτέλεσμα.
Επειδή με παραδείγματα τα πράγματα φαίνονται καλύτερα, αυτό σκοπεύω να κάνω με την πολυσυζητημένη παράμετρο FTV% που την χρησιμοποιούμε τελευταία αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι ξέρουμε γιατί.
Θα βάλω εδώ τα αποτελέσματα του περυσινού Πρωταθλήματος 2020 στον Παλιό Αγ. Αθανάσιο χωρίς την FTV % παράμετρο πρώτα -όπως δηλαδή βγήκαν τα τελικά αποτελέσματα- και με FTV 20% και δείτε πως διαφοροποιούνται οι πρώτες θέσεις με 4 τασκ, ενώ οι υπόλοιποι παρακάτω μέχρι το τέλος δεν έχουν καμία αλλαγή.
Κανονικά αποτελέσματα
[ img ]
Με FTV20%
[ img ]
Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε τα αποτελέσματα θα ήταν διαφορετικά ( και άδικα) και αυτό θα οφειλόταν στους λόγους που αναφέρω παραπάνω, δηλαδή επίπεδο ικανότητας με μεγάλη διαφορά μεταξύ της ομάδας των πρώτων με τους υπόλοιπους, μικρός αριθμός συμμετεχόντων και το βασικότερο όλων :
η παράμετρος FTV% με απλά λόγια, σχεδιάστηκε από τον αυστραλό αετατζή που την πρότεινε το 2007 και εφαρμόζεται από το 2011 ενσωματωμένη στο FS, για αγώνες με ομοιόμορφο επίπεδο όσο το δυνατόν πιλότων άρα για αγώνες κατηγορίας FAI 1 και Παγκόσμια Κύπελλα που αμέσως την υιοθέτησαν , πολυήμερους αγώνες και μάλιστα σε πάνω από 5 τασκ με την παραπάνω ποσόστωση για να δίνει δίκαια αποτελέσματα ή σε διακοπτόμενους και επαναλαμβανόμενους αγώνες που οι καλοί πιλότοι να μην έχουν μεγάλο ντισαβανταζ όταν χάνουν ή όταν δεν πάνε καλά σε κάποιο τασκ.
Φανταστείτε λοιπόν τι γίνεται και τι αδικία στα αποτελέσματα παράγει όταν την εφαρμόζουμε σε τασκ 2 ή 3 ημερών σε δικούς μας αγώνες με τα παραπάνω δεδομένα.
Έχουμε εκτός από το παραπάνω και άλλα παραδείγματα αλλά δεν χρειάζεται να κουράζω άλλο.
VENTUS ή Ανέστης Παλιάτσος-Λυζικός
ΥΓ. Φυσικά και υπάρχει λόγος που τα γράφω αυτά
ΥΓ1. Πάντα σε τέτοια ποστ βάζω και τον εαυτό μου μέσα για λόγους ευγένειας και μόνο
ΥΓ2. Σέβομαι όλες τις προσπάθειες των συμμετεχόντων γιαυτό και ασχολούμαι
ΥΓ3. Ζητήθηκε να χρησιμοποιηθεί η FTV% πέρυσι στο Πρωτάθλημα 2020 αλλά επέμενα ότι δεν πρέπει και είναι σωστό να μετράνε όλες οι μέρες για τους λόγους που αναφέρω παραπάνω. Χρησιμοποιήθηκε σε άλλους προηγούμενους αγώνες ...