Συντονιστής: Moderators
aiva έγραψε:Τι εννοούν όταν λένε folding lines
jianniskys έγραψε:Σε πραγματικές συνθήκες πάντα υπήρχε και υπάρχει περίπτωση το κλείσιμο για οποιαδήποτε πτέρυγα να είναι διαφορετικό-χειρότερο του προκαλούμενου κατά την διαδικασία πιστοποίησης για διάφορους λόγους εις της πιστοποιημένης πτέρυγας μας μπορει να'ναι εντονότερες των προσδοκόμενων.
thanks Αντρέα τώρα τον εμπέδωσα και εγώ το λόγο υπάρξεις τους .δηλαδή μαϊμού τεστ γίνονται σε μερικά αλεξίπτωτα αν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα!!adreas έγραψε:Rihas, η χρήση των collapse lines γίνεται όταν δε μπορείς να τραβήξεις ακριβώς το κλείσιμο που θες με τους υπάρχοντες ιμάντες. Για παράδειγμα στα πανιά με ενισχύσεις στο χείλος προσβολής, αν κρεμαστείς στον ιμάντα ουσιαστικά έχεις το ίδιο αποτέλεσμα σα να τραβάς επιτάχυνση άρα θα φας κλείσιμο επιταχυνόμενο. Εάν το τεστ της πιστοποίησης λέει κλείσιμο τόσο %, με τόση γωνία (kink angle) στα τόσα χιλιόμετρα την ώρα, εάν εσύ κρεμαστείς στον ιμάντα και έτσι του βάλεις άλλα 5 χιλιόμετρα την ώρα πριν φας το κλείσιμο, δεν τεστάρεις πλέον κλείσιμο σε ταχύτητα τριμ αλλά σε επιτάχυνση, άρα τεστάρεις λάθος πράμα.
Άρα ναι, τα collapse lines κάνουν το κλείσιμο πιο ήπιο αλλα εάν θες να συγκρίνεις ένα πανί που τεστάρετε με collapse lines σε σχέση με ένα κλασσικό, θα πρέπει να συγκρίνεις το κλείσιμο του με σκέτο ιμάντα σε σχέση με ένα κλασσικό πανί όταν τρώει το ίδιο κλείσιμο με επιτάχυνση όση χρειάζεται για να έχουν ίδια ταχύτητα τη στιγμή του κλεισίματος.
adreas έγραψε:Άστα να πάνε, πολύ βροχή. Μια φορά έχω πετάξει δυναμικό πάνω από μια παραλία όσο πάει το μάτι (τρομερή θέα αλλά πτητικά βαρεμάρα)
Adrian Thomas έγραψε:Real collapses caused by turbulence are quite different from testing collapses. However, once the glider has collapsed, the way it recovers from a turbulence-induced collapse is quite well simulated by the way it recovers from an a-riser or collapse-line induced collapse.
Obviously there are complications. The way a glider recovers depends rather strongly on how forcefully it collapsed.
Requiring the collapse lines to have a specified geometry at least allows some degree of comparability between testing houses and manufacturers. This looks like a good step within the existing testing regime.
It is obvious that what you would really want is to know how difficult a glider is to collapse in real turbulence, and how well it recovers after collapsing in real turbulence. Until the testing organisations move into the second half of the 20th century and start using onboard instrumentation to record how paragliders respond to real-air turbulence we are going to be stuck with the existing systems based on dedicated skilled pilots using very rough approximations to examine how paragliders behave after collapses, with no analysis of how they behave in turbulence (which is, after all, at least as important).
The required technology exists, and is robust, cheap to use, and could easily be set up to avoid endangering any test pilots....
Cheers,
Adrian
Τα πραγματικά κλεισίματα που προκαλούνται από αναταράξεις είναι αρκετά διαφορετικά από τα κλεισίματα στα τεστ [πιστοποίησης]. Παρ' ολ' αυτά, αφού το πανί κλείσει, η επαναφορά του μετά από πραγματικό κλείσιμο μοιάζει αρκετά με την επαναφορά μετά από κλείσιμο μέσω ιμάντα Α ή collapse line [κλεισοκαλούμπα].
Προφανώς και υπάρχουν προβλήματα. Ο τρόπος επαναφοράς εξαρτάται κατά πολύ από το πόσο απότομα τραβήχτηκε στο κλείσιμο.
Η απαίτηση να έχουν οι κλεισοκαλούμπες κάποια ορισμένη γεωμετρία τουλάχιστον επιτρέπει κάποιο βαθμό σύγκρισης μεταξύ οίκων πιστοποίησης και κατασκευαστών. Αυτό δείχνει να είναι ένας σωστό βήμα στο υπάρχον πλαίσιο πιστοποίησης.
Είναι προφανές ότι αυτό που πραγματικά θέλουμε να ξέρουμε είναι πόσο δύσκολο είναι να κλείσει ένα πανί σε πραγματικές αναταράξεις [κάτι που δεν εξετάζει η παρούσα πιστοποίηση]. Μέχρι οι οίκοι πιστοποίησης να έρθουν στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα και αρχίσουν να χρησιμοποιούν όργανα μέτρησης για να μετρήοσυν πώς αντιδρούν τα αλεξίπτωτα σε πραγματικές συνθήκες θα βρισκόμαστε προσκολλημένοι στο υπάρχον σύστημα που βασίζεται στις ικανότητες του πιλότου και χρησιμοποιεί πολύ χονδροειδείς προσεγγίσεις για να εξετάσει πώς επαναφέρεται το πανί μετά από κλεισίματα, χωρίς να εξετάζει καθόλου το πώς συμπεριφέρεται σε πραγματικές αναταράξεις (το οποίο είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντικό).
Η απαιτούμενη τεχνολογία υπάρχει, δουλεύει καλά, είναι εύχρηστη, φτηνή και μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα χωρίς να κινδυνεύουν οι τεστοπιλότοι.
Επιστροφή στην Αλεξίπτωτα & Εξοπλισμός
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες