Ημερομηνία Τρί Απρ 30, 2024 11:45 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Very bad news

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Very bad news

Δημοσίευσηαπό antonis » Δευτ Μάιος 14, 2007 10:48 am


Τελευταία επεξεργασία απο antonis την Τρί Μάιος 15, 2007 6:16 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
antonis
EN A
 
Δημοσ.: 11

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Μάιος 14, 2007 11:58 am

Κανας Πατρινός να μας πει τι έγινε; Το άρθρο λέει απλά ότι ο γερμανός "έπεσε νεκρός στην θάλασσα". Πέθανε στον αέρα; Προσγειώθηκε στο νερό και πνίγηκε; Τι έγινε;

Με αυτόν, οι θάνατοι ξένων παραπεντάδων στην Ελλάδα έγιναν περισσότεροι από Ελλήνων.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό diakofteos » Δευτ Μάιος 14, 2007 10:48 pm

Ένα γκρουπ από καμιά δεκαριά Αυστρογερμανούς παραπεντάδες που έμεναν στο Λουτράκι, πετούσαν τις τελευταίες μέρες πάνω από την παραλία της Πούντας. Την Κυριακή το πρωί έκαναν μια πτήση, τσουλήθρα. Το μεσημέρι ανέβηκαν για δεύτερη πτήση. Ο συγκεκριμένος άτυχος πιλότος, περίπου 55 ετών και επί 20ετίας ιπτάμενος, απογειώθηκε από τους πρώτους και μετά από περίπου 3ωρη πτήση, έφυγε με αρκετό ύψος από το βουνό για την παραλία. Μπήκε πολύ βαθιά στην θάλλασα και μάλιστα πολύ αριστερά από την παραλία. Με αποτέλεσμα όταν έστριψε με μέτωπο την παραλία, φάνηκε ότι δεν θα έφτανε στην προσγείωση. Στην μέση της διαδρομής μάλλον συνειδητοποίησε ότι δεν θα έφτανε και έστριψε αριστερά βάζοντάς το ούρια προς την κοντινότερη στεριά που, ήταν τα βράχια. Προσθαλασσώθηκε 20μ περίπου από τα βράχια. Η κατάσταση της θάλασσας ήταν μπουνάτσα. Όσοι τον βλέπαμε δεν είδαμε κατά την πορεία του στον αέρα να κάνει προσπάθεια να ελευθερωθεί από τον εξοπλισμό του. Η παρέα του αφού τον είδε στο νερό, μας ζήτησε αν υπήρχε καμιά βάρκα, για να τον περισυλλέξουν. Το μόνο που υπήρχε ήταν ένα κανό το οποίο και πήρε ένας Έλληνας παραπεντίστας και πήγε προς τα εκεί με σκοπό να βοηθήσει και να του κουβαλήσει τον εξοπλισμό. Οι φίλοι του πήγαν περπατώντας από τα βράχια. Ήταν ~ 300/400 μέτρα αριστερά από το σημείο που βρισκόμασταν. Μετά από κανένα μισάωρο που γύρισε ο φίλος μας με το κανό μας ανέφερε ότι είχε πιεί πολύ νερό και ότι τον πήρε το ΕΚΑΒ, ήταν σε κωματώδη κατάσταση, μελανιασμένος. Σοκαριστήκαμε γιατί μέχρι εκείνη την στιγμή τίποτε δεν έδειχνε ότι ήταν κάτι τόσο σοβαρό. Μετά, σε επικοινωνία που είχα με το ΕΚΑΒ, μου είπαν ότι ήταν ήδη νεκρός. Όσοι βρισκόμασταν στην παραλία δεν αντιληφθήκαμε την σοβαρότητα της κατάστασης γιατί το ασθενοφόρο προσέγγισε το σημείο από άλλο δρόμο και δεν είχαμε οπτική επαφή.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι μετά από την πολύωρη πτήση του χαλάρωσε με την θέα ίσως βγάζοντας και φωτογραφίες με αποτέλεσμα να απομακρυνθεί πολύ από την παραλία και να εισχωρήσει στην θάλασσα. Οι συνθήκες της ημέρας ήταν ιδανικές για μια ήρεμη, πολύωρη και ευχάριστη πτήση.

Στην Πούντα βρισκόμασταν 4-5 Έλληνες παραπεντίστες. Λυπούμαστε πάρα πολύ για το συμβάν και την ατυχή κατάληξή του.

ΥΓ.Αυτά που αναφέρονται στην πιο πάνω ηλεκτονική εφημερίδα είναι ως συνήθως, άσχετα και ανακριβή.Το υπόλοιπο γκρουπ συνεχίζει τις διακοπές του στην Ελλάδα, με κατεύθυνση προς Λευκάδα…

diakofteos
EN A
 
Δημοσ.: 21

Re: Very bad news

Δημοσίευσηαπό arisk » Τρί Μάιος 15, 2007 12:51 am

Η παρέα του Στεφάν {σχολή απο την Αυστρία}έρχεται κάθε χρόνο στο Λουτράκι και αποτελείτε από έμπειρους και άπειρους πιλότους. φέτος ηρθαν μόνο για μια μέρα με σκοπό να κάνουν τουρ σε όλη την Ελλάδα και θα ξαναγύριζαν μετά από μερικές ημέρες. Δεν γνωρίζω περισσότερα προς το παρών αλλά μόλις θα συναντηθώ με τον Στεφάν θα σας ενημερώσω.

Μην αμελείτε να παίρνετε την πτήση σας.
http://www.ppg.gr
youtube. ariskol
arisk
EN D
 
Δημοσ.: 125

Re: Very bad news

Δημοσίευσηαπό achim » Τρί Μάιος 15, 2007 8:42 am

Το γκρούπ έφτασε με καράβι για οργανωμένο τούρ δύο εβδομάδων με αρχική κατεύθυνση προς Λευκάδα (2 ημέρες) και Αγρίνιο (4 ημέρες).

Αφού αποβιβάστηκαν στη Πάτρα είπαν να κάνουν μια πτήση εκεί.

Η Σούζαν (γυναίκα του Στέφαν) επικοινώνησε χθές το απόγευμα και μου είπε για το τραγικό και για τη μερική αλλαγή του προγράματος, μιας και θα ήμουν ο συνδεσμός τους την πρώτη εβδομάδα στη δυτική Ελλάδα.

Ο άτυχος πιλότος ήταν 65 ετών Σλοβάκος στη καταγωγή και παρά τις επαναλαμβανόμενες κλήσεις στος ασύρματο για να έρθει κοντά στη παραλία δεν συμορφώθηκε. Με κάθε επιφύλαξη εικάζεται ότι είχε καταναλώσει αλκοόλ.

Κρίμα....

Ιωακείμ

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: Very bad news

Δημοσίευσηαπό arisk » Τρί Μάιος 15, 2007 12:26 pm

Δεν αποδεσμεύθηκε από τον εξοπλισμό πριν πέσει στην θάλασσα και στην προσπάθεια να κρατηθεί στην επιφάνεια μπερδεύτηκε στις αρτανες.

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Μην αμελείτε να παίρνετε την πτήση σας.
http://www.ppg.gr
youtube. ariskol
arisk
EN D
 
Δημοσ.: 125

Re: Very bad news

Δημοσίευσηαπό DrFlight » Τρί Μάιος 15, 2007 8:20 pm

Είμαστε όλοι πάρα πολύ στενοχωρημένοι.
Κανείς δεν φανταζόταν τέτοια κατάληξη σε μια τόσο τέλεια πτητικά ημέρα.
Νωρίτερα το πρωί είχαμε πετάξει μαζί τους. Εκείνοι ξανα ανέβηκαν, ο καιρός είχε στρώσει και ανεμοπορούσαν για ώρες μακριά από το βουνό και ψηλά χωρίς δυσκολία.
Κάποιος από αυτούς διέσχισε ψηλός όλο τον κόλπο αριστερά της πούντας και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο λιμάνι του Διακοφτού.
Τον άτυχο πιλότο τον είδαμε όταν πλέον ήταν πολύ βαθιά και αριστερά μέσα στη θάλασσα. Είχε ακόμα αρκετά μεγάλο ύψος και θα μπορούσε εύκολα αν έστριβε 100 με 180 μοίρες δεξιά να καβατζάρει τις κοντινές παραλίες.
Όταν το έκανε ήταν ήδη πολύ χαμηλός. Έχοντας πλέον και την αύρα του κορινθιακού στο πλάι και πίσω του πλησίασε πολύ στα βράχια αλλά προσθαλασσώθηκε με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Και αυτό συνετέλεσε στο να μπερδευτεί στις αρτάνες αφού ο θόλος έπεσε μπροστά.
Αν είναι να μάθουμε κάτι από αυτό και πέρα από την τραγικότητα του γεγονότος είναι ότι αν είναι να πέσουμε στο νερό καλύτερα να είναι κόντρα στον άνεμο (ώστε να φύγουν τα σχοινάκια πίσω μας), και αφού έχουμε πρώτα λυθεί εντελώς από το κάθισμά μας (ώστε να κολυμπήσουμε ελεύθεροι)
Θερμά συλλυπητήρια από όλους τους Πατρινούς πιλότους στους φίλους και στην οικογένειά του..

'Paragliding and Aviation' blog
http://drflight.blogspot.com/
Vangelis 'drflight' Patra.
DrFlight
Competition
 
Δημοσ.: 313

Re: Very bad news

Δημοσίευσηαπό norad » Τετ Μάιος 16, 2007 10:19 am

Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν μαθαίνουμε στην εκπαίδευση γιατί είτε θεωρούνται πολύ extreme περιπτώσεις είτε αφορούν πράγματα που δεν έχει συναντήσει ένας εκπαιδευτής. Στις γερμανικές ή αυστριακές σχολές π.χ. είναι πολύ πιθανό να μην διδάσκονται τι πρέπει να κάνει κανείς αν προσγειωθεί στο νερό, και να το διδάσκονται μόνο σε ένα SIV.

Όταν υπάρχει κίνδυνος για προσθαλάσσωση η διαδικασία είναι η εξής:

Αν έχει δυνατό αέρα γυρίζουμε κόντρα στον αέρα, αν έχει ελαφρύ (λιγότερο από 8-10 km/ώρα) γυρίζουμε ούριοι. Στην συνέχεια λυνόμαστε από την ζώνη, και πηδάμε στο νερό όσο πιο ψηλά μπορούμε χωρίς να χτυπήσουμε (π.χ. 3 μέτρα) ώστε να δώσουμε χρόνο στο παραπέντε να απομακρυνθεί όσο το δυνατόν περισσότερο.

ΑΝ ΜΠΛΕΧΤΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙς ΑΡΝΤΑΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΛΥΘΟΥΜΕ.

Ξεχνάμε τον εξοπλισμό και σκεφτόμαστε την ζωή μας! Αν για οποιοδήποτε λόγο μπλεχτούμε με τις αρντάνες δεν κάνουμε απότομες κινήσεις για να μην κάνουμε τα πράγματα χειρότερα, και κόβουμε τις αρντάνες με αρντανοκόφτη. Αν δεν έχουμε, παραμένουμε ήρεμοι μέχρι να έρθει βοήθεια.

Αν πλησιάζουμε με βάρκα για να βοηθήσουμε μπλεγμένο πιλότο, ποτέ δεν βουτάμε στο νερό χωρίς σωσίβιο, είναι πολύ εύκολο να μπλεχτεί και ο διασώστης.

Ίσως μια πινακίδα με κάποιες βασικές οδηγίες στα ελληνικά και αγγλικά να προλάβει κάτι αντίστοιχο στο μέλλον σε άλλες παραλιακές απογειώσεις.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: Very bad news

Δημοσίευσηαπό achim » Τετ Μάιος 16, 2007 2:32 pm

Αν δεν έχουμε ήδη λυθεί πριν την επαφή με το νερό, τότε για να έχουμε χρόνο χωρίς μπλεξιμο με τα σχοινάκια, δύο είναι οι τεχνικές.:

α) αν έχουμε αρκετό άνεμο πετάμε κόντρα και φρενάρουμε στο φούλ πρίν την επαφή, αρα οι αρτάνες θα είναι τεντωμένες και πίσω μας.

β) αν έχουμε λίγο εως καθόλου άνεμο τότε δεν πατάμε καθόλου φρένα, ώστε όταν "κολλήσουμε" στο νερό , η πτέρυγα που συνεχίζει και πετά θα πέσει με τις μπούκες εμπρός μας, δηλαδή πάλι θα έχουμε τεντωμένα σχοινάκια. Επιπλέον με αυτή τη τεχνική ο αέρας εγκλωβίζεται μέσα στη πτέρυγα και δεν βυθίζεται.

**προσοχή : τα καθίσματα με προστασία, έχουν τη τάση να μας γυρνάνε τα μούτρα προς τα κάτω. Ο λόγος είναι ότι το αφρώδες υλικό που έχουν απο κάτω είναι αβύθιστο και έρχεται με την άνωση απο πάνω μας.

Γρήγορες κινήσεις , χωρίς πανικό.

Ιωακείμ

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: Very bad news

Δημοσίευσηαπό achim » Πέμ Μάιος 17, 2007 8:57 am

Χθές ήμουν με τον Στέφαν.
Τελικά ήταν Γερμανός, που ζούσε στην Αυστρία.
Πολύ εμπειρος. Πάνω απο 3.000 πτήσεις. Δεν είχε πιεί αλκοόλ.

Κανείς δε μπορεί να καταλάβει, γιατί έκανε τόσα λάθη μαζί.

Το καθισμάτου ήταν με αεροθάλαμο, ο οποίος εμεινε στην επιφάνεια του νερού, ενώ το σώμα του ήταν γυρισμένο προς τα κάτω. Μπερδέυτηκε με τα σχοινάκια, και πνίγηκε.

Ιωακείμ

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες