Ημερομηνία Παρ Μάιος 03, 2024 1:29 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Ας μιλισουμε λιγο

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Ας μιλισουμε λιγο

Δημοσίευσηαπό freedom » Κυρ Ιουν 04, 2006 1:40 pm

Πολλά ακούγονται αυτές τις μέρες γύρο από διάφορα ατυχήματα.
Ατυχήματα συμβαίνουν παντού στην καθημερινότητα μας, στον χώρο εργασία μας ,στο δρόμο, βλέποντας τηλεόραση, μπαίνοντας στην τράπεζα η στην εφορία ,γενικά παντού κινδυνεύουμε…είτε σωματικά είτε πνευματικά.Νομίζω ότι μεγαλώσαμε και ζούμε σε μια αγράμματη ,συγχυσμένη και παραπληροφορημένη κοινωνία που δυστυχώς γεννά τέτοια αποτελέσματα.
Ακούγονται πολλές απόψεις γενικά, ότι είμαστε ανεκπαίδευτοι ότι είμαστε απρόσεκτοι ότι δεν έχουμε παιδεία κλπ...
Υπάρχει και η άλλη άποψη τις κακιάς στιγμής, της μοίρα μας κλπ
Προσωπικά πιστεύω ότι όλα τα παραπάνω ανήκουν στην εκπαίδευση τις ζωής μας γενικότερα . Δηλαδή η ζωή είναι τέχνη . Τύχη είναι η σωρεία των επιλογών μας που μακροπρόθεσμα θα μας φέρουν ένα θετικό η αρνητικό αποτέλεσμα . Η ελευθέρια των επιλογών είναι η ανώτερη αρετή που έχει ο άνθρωπος από το Θεό.
Απ ότι συμβαίνει πάντα κάτι έχουμε να μάθουμε …Τελικά μαθαίνουμε;
Ακουω πολους να μιλανε για τα ορια . Και γω ρωταω πως φτασαμε να γνωριζουμε που είναι τα ορια?
Ποιος βαζει τα ορια ,ποιος ανακαλυπτει νεα ορια? που υπαρχουν ορια τελικα, και για ποιους.
Καποτε ζουσαμε σε σπηλιες σημερα παμε βολτα στο διαστημα, ολλα αυτά τα χρονια που περασαν για το συμπαν είναι άχρονα.


Διονυσης Βλασοπουλος
Τeam Freedom

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Ας μιλισουμε λιγο

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Δευτ Ιουν 05, 2006 8:10 am

Τα όρια του parapente...
Είναι ένα θέμα που και εμένα με απασχολεί και στο οποίο δεν έχω καταλήξει, λόγω της μικρής πτητικής εμπειρίας. Έχω να πω τα εξής:
1. Υπάρχει κενό στη βιβλιογραφία σχετικά με τις αεροδυνάμεις επί της πτέρυγας του parapente(που δεν διαθέτει σκελετό) κατά τις απότομες μεταβολές ροής του αέρα, όπως οριζόντιες ριπές από διάφορες κατευθύνσεις, κατακόρυφες κινήσεις αέρα που μπορεί να προσβάλουν τμήμα της πτέρυγας, στροβιλώδης ροή κλπ.
2. Ποια τα όρια του active flying? Εννοώ: υπάρχουν καταστάσεις που ο χειρισμός του πιλότου δεν επαρκεί, διότι ακριβώς η μεταβολή της μάζας του αέρα είναι τέτοιας ισχύος ή ταχύτητας που υπερβαίνει τη δυνατότητα διόρθωσής της? Αν ναι,πότε ισχύει αυτό?

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: Ας μιλισουμε λιγο

Δημοσίευσηαπό arkoudos » Δευτ Ιουν 05, 2006 9:08 am

Σχετικά με τα όρια :
πιστεύω πως η ίδια η Φύση καθορίζει τα εξωτερικά όρια
εντός των οποίων αναγκαστικά ως φυσικό γεγονός
βρίσκονται και τα δικά μας εσωτερικά όρια.
Τα δικά μας όρια καθορίζονται οπωσδήποτε απο την εκπαίδευσή μας,
την αντίληψή μας και την συλλογή εμπειριών.
Ο παράγοντας τύχη στον οποίο αρέσκεται η φύση, είναι υπαρκτός
και όχι απαραιτήτως βλάψιμος!
Η αναφορά και μελέτη των ατυχημάτων διευρύνει σε πληροφοριακό
επίπεδο τα αίτια και συμβάλλει στην πιθανή πρόβλεψη και αποφυγή τους.
Οι αστάθμητοι παράγοντες πάντα είναι υπαρκτοί και μη προβλέψιμοι,
όχι μόνο στο άθλημά μας αλλά και στην ζωή γενικώς!

Τελευταία επεξεργασία απο arkoudos την Δευτ Ιουν 05, 2006 9:41 am, επεξεργάστηκε 2 φορές συνολικά.
arkoudos
EN B
 
Δημοσ.: 59

Re: Ας μιλισουμε λιγο

Δημοσίευσηαπό george29041 » Δευτ Ιουν 05, 2006 9:10 am

ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΕΝΟ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ Α.Π ,ΙΣΩΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΛΟΓΗ "ΖΗΤΗΣΗ" ΙΣΩΣ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΠΤΕΡΥΓΑ ΜΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΕΡΙΠΛΕΚΩΝΤΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΓΡΑΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ Η ΙΣΩΣ ΓΙΑΤΙ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΣΥΜΠΑΓΕΙΣ ΠΤΕΡΥΓΕΣ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΕΝ ΜΕΡΗ ΤΟ Α.Π.
ΓΙΑ ΤΟ ACTIVE FLYING ΦΙΛΕ ΑGRODOC ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΗΝΣΗΣ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙΣ ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΑΡΑΜΟΡΦΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΤΕΡΥΓΑΣ,ΟΣΟ ΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΝΑ ΕΙΣΕ,ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΕΤΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΑΚΡΑΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΛΟΣ ΠΙΛΟΤΟΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ

george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Δημοσίευσηαπό freedom » Δευτ Ιουν 05, 2006 7:02 pm

Γεια σε όλους
Νομίζω ότι σε αυτή την ζωή ο καθένας μας πρέπει να γνωρίζει τα όρια του, όπως πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά γιατί θέλει να πετάει.
Τα όρια της συσκευής μας και των καιρικών συνθηκών τα μαθαίνουμε αρκετά νωρίς από τις σχολές, τα όρια τα δικά μας πηγάζουν από το ΕΓΩ μας. Όσα χρόνια ασχολούμαι με αυτό το σπορ η χόμπι όπως θέλετε τοποθετείσθε το, έχω καταλάβει ότι αυτός ο χώρος είναι ένας χωρος υποσυνείδητης ψυχοθεραπείας για τον καθένα από μας.
Για τους έχοντας κόμπλεξ κατωτερότητας είναι υπερπλήρωση μειονεξίας (ανύψωση μειονεκτικού εγώ) Και για τους έχοντας κόμπλεξ ανωτερότητας είναι η Ναρκισσιστική επιβεβαίωση τους.
Εάν θέλουμε να βοηθήσουμε ουσιαστικά το χώρο δεν πρέπει να αναλύουμε ώρες ατελείωτες για το πώς έκλεισε ένα αλεξίπτωτο σε ροτορες , αλεξίπτωτο είναι θα κλείσει και αυτό το ξέρουμε πολύ καλά από τα πρώτα μας μαθήματα. Αυτό που πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο είναι να βρούμε τις αιτίες που οδηγούν κάποιον από εμάς σε ανεξήγητες καταστάσεις. Γιατί ενώ γνωρίζουμε πολλά και τα έχουμε πει και ακούσει δεκάδες φορές τελικά καταλήγουμε στο να κάνουμε τα πιο παιδαριώδες λάθη.
Πιστεύω ότι σε αυτό το χώρο κινδυνεύει λιγότερο οποίος στην ζωή του είναι σε αρμονία με την εργασία του την οικογένεια του την φύση το πνεύμα του τον εαυτό του γενικότερα, εάν σε κάποιον η ζωή του δεν κυλά ορμονικά ίσως ο χώρος μας να μην είναι τόσο φιλόξενος για αυτόν.

Διονύσης Βλασοπουλος

Team Freedom

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Δημοσίευσηαπό DELI » Τρί Ιουν 06, 2006 8:20 am

Διονύση μου άρεσει ο τρόπος που εκφράζεις τις απόψεις σου και φαίνεται ότι αγαπάς πολύ το άθλημα. Θα ήθελα να προσθέσω ότι στον αεραθλητισμό και γενικότερα σε ότι προσπαθούμε να κάνουμε καλύτερα, αν φανταστούμε το σήμα της MERCEDES, πρέπει να γεμίζουμε συνεχώς τα τρία μέρη με γνώση, εμπειρία και τύχη. Τα δύο πρώτα είναι στο χέρι μας, το τρίτο παίζει για τον καθένα ξεχωριστά. Όσο για τους λόγους πρόκλησης ατυχήματων είναι καλύτερο να συζητιούνται μεταξύ μας, προκειμένου να γεμίζουμε περισσότερο με εμπειρία.

DELI
EN A
 
Δημοσ.: 1

Re: Ας μιλισουμε λιγο

Δημοσίευσηαπό achim » Τρί Ιουν 06, 2006 8:10 pm

Διονύση, άνοιξες ένα σπουδαίο θέμα.

Όπως θα έχετε καταλάβει, σπάνια μπαίνω σε συζητήσεις στο φόρουμ.
Σε αυτό το θέμα όμως δε θα μπορούσα να μη συμμετέχω, τόσο σαν συναθλητής σας όσο και σαν εκπαιδευτής.

Το θέμα της αεροδυναμικής είναι τεράστιο και μέσα σε ένα απλό κείμενο αδύνατο να αναπτυχθεί.
Όντως στη πτέρυγα του parapente η φυσιολογία της κίνησης (σύνθετη κίνηση πτέρυγας + ανώμαλης ροής ανέμου), σε συνδυασμό με την αεροδυναμική αλλάζουν τα κλασικά δεδομένα που ισχύουν σε σταθερές πτέρυγες.

Πιστεύω όμως ότι το θέμα μας δεν είναι αυτό, αλλά το τεράστιο θέμα της ασφάλειας των πτήσεων σε σχέση με το ΕΓΩ μας, που πολύ σωστά έθιξε ο Διονύσης.

Υπάρχουν πολλοί και καλοί πιλότοι στη χώρα μας με χιλιάδες ώρες πτήσεις σε όλες τις καιρικές συνθήκες (δυνητικώς πτητικές), σε όλα τα terrain, σε cross country, σε αγώνες (Ελληνικούς και διεθνείς), οι οποίοι δεν είχαν ποτέ τους ατύχημα !!! Είναι καθαρή τύχη? Προσωπικά δεν το νομίζω. Σίγουρα όμως πρέπει να το εξετάσουμε και να καταθέσουμε τις εμπειρίες μας, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια συμπυκνωμένη βιωματική εμπειρία της οποίας η καταγραφή και δημοσίευση θα αποτελέσουν μια μεγάλη βοήθεια για τους νέους αλεξιπτωτιστές. Και είμαι σίγουρος ότι έχουμε όλοι πολλά να πούμε.

Κάθε φορά που γίνεται ένα τραγικό ατύχημα το θέμα έρχεται στην επικαιρότητα και λίγο μετά ξεχνιέται μέχρι το επόμενο συμβάν.

Θα μου πείτε ωραία τα λόγια ρε Ιωακείμ, αλλά να δούμε εάν θα γίνουν ποτέ πράξη.

Θέλοντας λοιπόν να συμβάλω έστω και λίγο προς την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων (γιατί η εξάλειψη τους είναι απλώς μια ουτοπία, αφού το λάθος είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ανθρώπινη φύση), θα αναφέρω μια προσωπική μου τακτική (που πιστεύω ότι αποτελεί πρακτική και πολλών άλλων).

Δεν θα αναφερθώ (προς το παρόν) στην ασφάλεια από μετεωρολογικά φαινόμενα (σύννεφα, gust κ.α.) ή από ανεμολογικά (υπήνεμα, στρόβιλοι κ.α.). άλλωστε αυτά είναι κάτι που υποτίθεται ότι διδάσκονται στο βασικό σχολείο αλεξιπτωτιστών πλαγιάς

Αυτό που έχει ανάγκη ο κάθε πιλότος εν πτήση, είναι μια σαφέστατη εκτίμηση της θέσεώς του κάθε στιγμή της πτήσης. Και επειδή η μεγάλη ουσία όλων των πραγμάτων βρίσκεται μέσα στην απλότητα, σας παραθέτω ένα πάρα πολύ απλό κανόνα τον οποίο προσπαθώ να μην παραβώ κατά την πτήση.

Πράσινη περιοχή: (για όλα τα επίπεδα).Βρίσκομαι ψηλά και ανοιχτά, με αρκετές εναλλακτικές ασφαλείς προσγειώσεις. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχω πολύ χρόνο στη διάθεση μου για να αντιδράσω αν κάτι σοβαρό συμβεί. Εκεί μπορώ να «παίξω» με τις ικανότητές μου ως πιλότος, ώστε να επαναφέρω σε φυσιολογική πτήση τη πτέρυγά μου.

Πορτοκαλί περιοχή: (περιοχή μέσου επιπέδου). Βρίσκομαι κοντά στο βουνό (εμπόδιο), και σε απόσταση δύο εκπετασμάτων (20-25 μέτρα) οριζόντια και 80 – 100 μέτρα κάθετη απόσταση από το έδαφος. Αυτό σημαίνει ότι έχω πολύ λίγο χρόνο για να σταθεροποιήσω τη πτέρυγά μου πριν τραβήξω το εφεδρικό μου, αν κάτι σοβαρό συμβεί. Αν το αλεξίπτωτο ολοκληρώσει δύο ανεξέλεγκτες στροφές, τραβήξτε το ( η φυγόκεντρος θα κάνει τη δουλειά της και η ανάπτυξη του θα είναι ταχύτατη).
Αν βρίσκεστε σε κάθετη πτώση (χωρίς στροφή) δε θα έχετε τόσο μεγάλη κάθοδο, αλλά και το εφεδρικό μπορεί να αργήσει να αναπτυχθεί. Αν δεν έχετε καλή εξοικείωση με full stall τραβήξτε το άμεσα.

Κόκκινη περιοχή: (περιοχή μόνο για πολύ έμπειρους). Πτήση κολλητά στο βουνό (εμπόδιο). Αν η πλαγιά είναι «ντυμένη» με χαμηλή βλάστηση, τότε ο έμπειρος πιλότος μπορεί να πάρει το ρίσκο αυτό. Αν είναι βραχώδες τότε πρέπει να σκεφτεί σοβαρά τι πρόκειται να κάνει , γιατί ο χρόνος αντίδρασης πρακτικά έχει φτάσει τον χρόνο μηδέν.
Σημ: μη «χαλαρώνετε» ποτέ σε κόκκινη περιοχή. Η εγρήγορση σώζει τα περισσότερα από αυτά που μπορεί να συμβούν.

Μαύρη περιοχή : περιοχές χωρίς προσγειώσεις και με πολλές και απότομες μεταβολές στο ανάγλυφο του εδάφους. Δεν πετάμε.

Πιστεύω ακράδαντα ότι αν σεβαστούμε όλοι τα παραπάνω τα 9 στα 10 ατυχήματα (εν πτήση), δεν θα είχαν συμβεί.

Και θα κλείσω με κάποιες διαπιστώσεις και συμβουλές:

***Όταν κάτι σοβαρό συμβεί στη πτέρυγά σας ΜΗΝ μείνετε με κολλημένα μάτια στη πτέρυγα μόνο, γιατί δεν αντιλαμβάνεστε το πόσο γρήγορα κατεβαίνετε.

***Πολλές φορές τυχαίνει να «παλεύει» μάταια ο πιλότος να φέρει τη πτέρυγά του σε πτήση για αρκετά δευτερόλεπτα και μόλις αφήσει τα φρένα για να τραβήξει το εφεδρικό η πτέρυγα να μπαίνει άμεσα σε πτήση. Συμπέρασμα: μην υπέρδιορθώνετε. Καλύτερα μην κάνετε τίποτα, από το να το κάνετε λάθος.

***Αφήνω για το τέλος τη πιο τραγική διαπίστωση : πόσες μα πόσες φορές υπάρχει ο χρόνος να τραβήξουμε το εφεδρικό και δεν το κάνουμε , φυσικά με τραγική κατάληξη. Το εφεδρικό βρίσκετε εκεί περιμένοντας να χρησιμοποιηθεί.
Τραβήξτε το!!!!!!!!!!!


Τα παραπάνω είναι λίγα από αυτά που μπορεί να ειπωθούν για την ασφάλεια εν πτήση ή και γενικότερα..
Οι έμπειροι πιλότοι επιβάλλεται και πρέπει να καταθέσουν τη γνώση τους.

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 26 επισκέπτες