από cumulus » Τρί Νοέμ 13, 2012 11:40 pm
Το κείμενο που ακλουθεί αφορά κυρίως νέους πιλότους αλεξιπτώτου πλαγιάς και επιβεβαιώνει το ρητό :
«Η σωστή κρίση είναι επακόλουθο της εμπειρίας Η εμπειρία όμως είναι επακόλουθο της λάθος κρίσης»
Πολλές φορές δεν θέλει μόνο τύχη για να σωθείς αλλά και εμπειρία, μπορούμε να μαθαίνουμε όχι μόνο από τις δικές μας αλλά και από αυτές άλλων.
Απογείωση με λυμένο κάθισμα
Μια κατάσταση όπου εξακολουθεί να είναι ίσως η νούμερο ένα αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων στο χώρο του αλεξίπτωτου πλαγιάς, μια κατάσταση όπου πίστευα και εγώ ότι δεν θα αντιμετωπίσω ποτέ ! πόσο λάθος είχα…
Έτυχε και σε εμένα λοιπόν τον θεωρητικά προσεκτικό και έμπειρο πιλότο και μάλιστα φέροντας και τον τίτλο του εκπαιδευτή, απαράδεκτο κατά την γνώμη μου αλλά μια και όλα μπορούν να συμβούν, ας βγάλουμε κάτι θετικό από αυτό το συμβάν αναλύοντας το.
Μην αλλάζετε για κανένα λόγο την ρουτίνα της ετοιμασίας σας για απογείωση, δηλαδή την σειρά με την οποία ετοιμάζεστε και έχετε συνηθίσει.
Αν χρειαστεί να ξελυθείτε για οποιοδήποτε λόγο, π.χ. να ξεμπλέξετε μια αρτανη, να πάρετε κάτι από το αυτοκίνητο κτλ θα πρέπει να ακολουθήσετε από την αρχή όλη την διαδικασία.
Στην περίπτωση μου ξελύθηκα για να φτιάξω κάτι στην πτέρυγα αλλά δεν έλυσα όλο το κόκπιτ, έλυσα μόνο την μια μεριά, έκανα ότι ήταν και όταν φόρεσα ξανά το κάθισμα, το κόκπιτ κρέμονταν από την μια μεριά, με ενοχλούσε το βάρος του έτσι μονόπαντα όπως ήταν, το μάζεψα και το ασφάλισα πριν ασφαλίσω τον ιμάντα των ποδιών – μέσης … αυτό ήταν, δεν το έβλεπα πλέων και ξεχάστηκε αμέσως, το μόνο που είχα στο μυαλό μου ήταν να απογειωθώ γρήγορα για να προλάβω την καλή πνοή του ανέμου ! Σήκωσα την πτέρυγα, την έλεγξα και γύρισα για να απογειωθώ με δυο βήματα … Το λάθος έγινε και μπορούσε να αποβεί μοιραίο, εδώ είναι και σε κάθε μας απογείωση όπου οι αισθήσεις μας πρέπει να είναι σε εγρήγορση να νιώθουμε την πτέρυγα, το κάθισμα μας σαν ένα με το σώμα μας για να μπορούμε να αντιληφθούμε οποιαδήποτε αλλαγή.
Γύρισα εμπρός και έκανα τα πρώτα βήματα προς την κατηφόρα της απογείωσης αλλά δεν ένοιωσα τον ιμάντα να με σφίγγει ανάμεσα στα πόδια μου, αμέσως κατάλαβα τι έχει γίνει, δεν είναι δύσκολο αν το σκεφτείς αρκεί να είσαι εκεί και εσύ όταν απογειώνεσαι, να μην γυρνάς και τρέχεις πριν καλά καλά έρθει η πτέρυγα πάνω από το κεφάλι σου ! να έχεις τον χρόνο να αντιληφθείς τι γίνετε μέσα και έξω από το κάθισμα σου.
Η απογείωση είχε ξεκινήσει λοιπόν και αντιλαμβανόμενος την κατάσταση μάζεψα το σώμα μου και γλίστρησα κάτω από το κάθισμα καθώς αυτό με την πτέρυγα συνέχιζε την πορεία της ευθεία απομακρινόμενη από το έδαφος όπου ευτυχώς εγώ πατούσα γερά. Τώρα που το σκέπτομαι ίσως θα μπορούσα γλιστρώντας από το κάθισμα να μην αφήσω τα φρένα αλλά να τα τραβήξω μαζί μου βγαίνοντας, έτσι θα στόλαρε η πτέρυγα και θα έπεφτε δίπλα μου, γλυτώνοντας και το πιθανό μάζεμα της από ποιος ξέρει πού.
Σημαντικότατο ρόλο λοιπόν παίζει η αίσθηση, ακονίστε την αυτή και το μυαλό σας σε κάθε πτήση- κοντρόλ – απογείωση, μην αφήνετε τίποτα στην τύχη.
Σε αυτό το θέμα δεν είναι όλα τα καθίσματα το ίδιο, σαφώς το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο σε αυτά με κουκούλι και από αυτά, περισσότερη προσοχή θέλουν αυτά όπου το κόκπιτ δεν είναι ενσωματωμένο αλλά το βάζει ο πιλότος. Σε πολλά καθίσματα πλέων οι ιμάντες των ποδιών έχουν έντονο κόκκινο χρώμα για να ξεχωρίζουν, αλλά αυτό κατά την γνώμη μου έχει μεγαλύτερη χρησιμότητα στα ανοικτού τύπου καθίσματα όπου εκτός από τον πιλότο, αν τα ξεχάσει μπορεί και κάποιος άλλος να τα δει αν κρέμονται και να τον ενημερώσει, ενώ αν έχει κουκούλι όσο έντονο χρώμα και αν έχουν μπορεί να κρυφτούν πίσω από το νεοπρέν.
Τώρα στην δραματική περίπτωση όπου απογειώνεσαι σε αυτή την κατάσταση … κανείς δεν θέλει να το σκεφτεί αλλά πρέπει, αρκετοί έχουμε δει την φωτογραφία που παραθέτω όπου δείχνει τον κρεμασμένο από τις μασχάλες πιλότο να κάνει εκκρεμές, τραμπάλα δηλαδή με σκοπό να ταλαντωθεί και να ανεβάσει ψηλά τα πόδια του, να φτάσει τους ιμάντες και πλέων αφού δεν θα κρέμεται από τα χέρια του- τα οποία δεν μπορούν λόγο της μη κυκλοφορίας του αίματος να αντέξουν πολύ- να πιαστεί και να ασφαλιστεί.
Όσο δύσκολο και αν φαίνεται αυτό σε μερικούς, αν στην δύσκολη στιγμή ξέρεις τι να κάνεις θα το κάνεις, η αυτοσυντήρηση σου θα σου δώσει την δύναμη να το κάνεις και ας είσαι 150 κιλά. Αν γνωρίζεις θα επικρατήσει η γνώση και η ψυχραιμία στην δύσκολη κατάσταση.
Ο πανικός είναι καταστροφικός και είναι επακόλουθο της άγνοιας και της επιπολαιότητας, αυτά δεν έχουν θέση στο σπορ μας και γενικά στην ζωή μας.
Για αυτο ακονίστε τις αισθήσεις σας και το μυαλό σας, ενημερωθείτε και κουραστείτε για ότι αγαπάτε και θα σας το δώσει πίσω.
Κυριακάκης Μάνος
Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.