Ημερομηνία Κυρ Νοέμ 10, 2024 10:47 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκάδας

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκάδας

Δημοσίευσηαπό DrFlight » Κυρ Απρ 08, 2012 5:08 pm

Δημοσιεύτηκε το Πόρισμα του Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκάδας την 01/08/2010
Περισσότερα μπορείτε να δείτε στο

:arrow: http://drflight.blogspot.com/2012/04/01082010.html

'Paragliding and Aviation' blog
http://drflight.blogspot.com/
Vangelis 'drflight' Patra.
DrFlight
Competition
 
Δημοσ.: 313

Re: Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκά

Δημοσίευσηαπό dim » Κυρ Απρ 08, 2012 7:23 pm

σχεδόν 2 χρόνια μετά ?????!!!!! δεν πάμε καλά.....

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκά

Δημοσίευσηαπό badoulis » Κυρ Απρ 08, 2012 7:57 pm

Ναι, κάπου τόσο κάνουν, αν δεις και τις προηγούμενες αναφορές. Καλή ερώτηση όμως, γιατί κάνουν τόσο πολύ;

Με την ευκαιρία, να κάνω ακόμα μια χαζή ερώτηση: η επιτροπή αυτή γνωρίζει από αλεξίπτωτο πλαγιάς ή φέρνουν κάποιον δικό μας ως εμπειρογνώμονα; (δε θέλω να κάνω τον έξυπνο, ρωτάω για να καταλάβω πώς λειτουργεί)
Για παράδειγμα, αναφέρει ότι ο ισχύων κανονισμός δεν προβλέπει την απόκτηση και κατοχή άδειας χειριστή (κάτι που σημειώνει και ο DrFlight). Ή εγώ δεν έχω καταλάβει κάτι για το τι σημαίνει το ΠΛ ή η επιτροπή...

Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ
https://www.hikeflybook.eu/
https://www.youtube.com/user/ShipwreckedFP
https://vimeo.com/aimilios
badoulis
Competition
 
Δημοσ.: 428

Re: Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκά

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Κυρ Απρ 08, 2012 9:06 pm

Οι διαδικασία είναι και χρονοβόρα στο κομμάτι της έρευνας αλλά και γραφειοκρατική στην συνέχεια. Χρησιμοποιούνται σχετικά με το παραπέντε άτομα και λαμβάνονται υπόψιν στην έκθεση οι μαρτυρίες και οι γνώσεις τους. Δεν έχω δει από κοντά πως δουλεύει, αλλά έχω ακούσει σχετικά.
Η αναφορά στο θέμα της άδειας χειριστού είναι ασαφής και λίγο παραπλανητική αν δεν έχει κάποιος συνολική εικόνα των κανονισμών. Γιατί ο ΙΑΣ πράγματι δεν καθορίζει το πλαίσιο εκπαίδευσης αναλυτικά, αλλά προβλέπει οτι η εκπάιδευση και πιστοπόιηση χειριστού υπόκεινται σε ανεξάρτητο κανονισμό,ο οποίος φυσικά υπάρχει και όλοι με αυτόν λειτουργούμε. Αυτό είναι ο κανονισμός εκπάιδευσης και σε επέκταση ο Κανονισμός Εξετάσεων που όλοι γνωρίζετε.
Αφορμής δοθείσης πάντως,,, στις ιστοσελίδες της ΕΑΠ της ΕΛΑΟ Σωματείων κτλ παντού, υπάρχουν οι κανονισμοί. Όλοι. Η οργάνωση και η δομή, τα πάντα. Πρέπει να τους διδασκόμαστε, και υποχρεούμαστε να τους γνωρίζουμε και ακόμη περισσότερο να τους τηρούμε για να μην έχουμε θέματα κυρίως στο κομμάτι της ασφάλειας.Τα σωματεία, κατά περιοχή έχουν δικαιοδοσία στην διάδοση και εποπτεία τήρησης των κανονισμών, στην εκπαίδευση και πτητική δραστηριότητα, πάντα στον άξονα της ασφάλειας και της διαφύλαξης των αθλητών από ατυχήματα. Για αυτό, κοντά στα σωματεία σας για να μαθαίνετε :P περισσότερα και να ενημερώνεστε για ότι αλλάζει. :P

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκά

Δημοσίευσηαπό dim » Κυρ Απρ 08, 2012 11:59 pm

Οση γραφειοκρατία και να υπάρχει έκδοση πορίσματος 2 χρόνια μετά το ατύχημα θεωρείται επιεικώς "δημοσιουπαλληλικι" με την ΚΑΚΗ εννοια του όρου. Ταυτόχρονα με αυτό το πόρισμα βγήκαν και τα πορίσματα του 2011. Δηλαδή τι? περίμεναν να μαζευτουν 3-4 μαζί για να ξεθάψουν την γραφομηχανή και να πιάσουν δουλειά?
Οσο αφορά την επιτροπή μάλλον μόνο ένας γνωρίζει απο παραπέντε και ορίζεται ως τεχνικός σύμβουλος. Οι υπόλοιποι το τσίμπισαν το μεροκάματο και σήμερα.

Και.....
Ευκαιρία δοθήσεις κοίταξα κάπως πίο προσεκτικά τους κανονισμούς και ότι είναι δημοσιοποιημένο στο διαδύκτιο. Ομολογώ ότι όσο διάβαζα τόσο απορούσα για ότι θεωρώ δεδόμενα και για ότι έχω διαδαχτεί........

Για να δούμε απορίες...
Απο ΦΕΚ 309/2006 Απόφαση αρ.Δ/Δ2/7259/2071 link: http://eap.elao.gr/index.php?option=com ... Itemid=107

1. Κεφάλαιο B - Παράγραφοι Γ1, Γ2, Γ3 περί προτεραιοτήτων:
Κάθε άτομο που χειρίζεται αλεξιπτωτο πλαγιάς θα αποφεύγει και θα παραχωρεί προτεραιότητα σε όλα τα αεροσκάφη.... αλλά και...... αλεξίπτωτα πλαγιάς έχουν προτεραιότητα έναντι υπερ ελαφρών σκαφών με κινητήρα.....
Δηλαδή, αν προλάβουμε να δούμε κανένα μιράζ ή airbus Α-300 ή απάτσι να έρχονται καταπάνω μας οφείλουμε να πλακωθούμε στα σπιράλ (και σίγα μην προλάβουμε) ή αν δούμε ψεκαστικό δεν τρέχει κάστανο..... δεν καταλαβαίνω... τι εννοεί ο ποιητής?

2. Κεφάλαιο Α, παράγραφος Δ2... Για την εκπαιδευση χειριστών αλεξ.πλαγιάς εκδίδεται ανεξάρτητως κανονισμός εκπαιδευσης από το φορέα της σχολής, που υπόκεινται στην εγκρισης της ΥΠΑ.
Αυτός υπάρχει, διαθέσιμος στη σελίδα της ΕΛΑΟ, οπότε τι μας λέει τώρα η επιτροπή διερεύνισης ατυχημάτων ότι "η ΥΠΑ πρέπει να εξετάσει την αναθεώρησή του ώστε να ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΟΥΝ τα μέτρα που προσδιορίζουν και ελέγχουν τις διαδικασίες εκπαίδευσης"
Υπάρχει και είναι θεσμοθετημένα από ΕΛΑΟ, φορέας που έχει εγκρίνει η ΥΠΑ. Εκανε 2 χρόνια για να πεί αυτό? τι εννοεί και εδώ ο ποιητής?

3. Κεφάλαιο Γ (πτήση με επιβάτη) παράγραφος β. Σε διθέσιο όταν ο 1 είναι χειριστής και ο 2ος δεν είναι ούτε χειριστής ούτε μαθητευόμενος χειριστής τότε η πτήση χαρακτηρίζεται πτήση εθισμού και γίνεται ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΜΙΑ οικονομική επιβάρυνση για τον μη πιλότο...... ουπς.... τι εννοεί ο ποιητής? Σε ποιά χώρα ζω?


Και άλλες απορίες......... πολλές και τρελλές. Προφανώς η ΥΠΑ έχει δωσει στο φορέα ΕΛΑΟ όλες τις δικαιοδοσίες και διαδικασίες που αφορούν το αλεξίπτωτο πλαγιάς, όπως το δικαίωμα να εκδίδει το κανονισμό εκπαίδευσης, να πιστοποιεί τις σχολές που μπορουν να εκπαιδεύσουν, τα μέρη που μπορούν να γίνουν πτήσεις.
ΟΚ, ας πάμε στη ιστοσελίδα της ΕΛΑΟ να δούμε τι λένε εκει. Κλικ στο Σημεία πτήσεων και μας πετάει εδω: http://eap.elao.gr/index.php?option=com ... Itemid=121
Στα επίσημα σημεία πτήσεως της ΕΛΑΟ διακρίνω την Αυλώνα, την Αγια Μαρίνα, το αεροδρόμιο Τατοϊου. Μπορώ λοιπόν να πετάω στην Αυλώνα και να κάνω επίγεια μέσα στο αεροδρόμιο Τατοίου? τι εννοεί ο ποιητής?

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκά

Δημοσίευσηαπό frog » Δευτ Απρ 09, 2012 9:04 am

Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι τα βάφεις

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκά

Δημοσίευσηαπό Sprayman » Δευτ Απρ 09, 2012 10:25 am

dim, στην Ελλάδα ζεις. Γιατί απορείς? 8)

Η ζωή ξεκινάει εκεί που ο φόβος πεθαίνει.
OSHO
Sprayman
Competition
 
Δημοσ.: 970

Re: Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκά

Δημοσίευσηαπό badder » Δευτ Απρ 09, 2012 11:18 am

Σωστά δεν θα έπρεπε να είναι στη λίστα ο Αυλώνας, ούτε η Αγ. Μαρίνα, ούτε η Κερατέα, ούτε ο Προφήτης, ούτε το Μιτσικέλι και δεν ξέρω πόσα άλλα. Για την ακρίβεια αν οι κανονισμοί τηρούνταν απαρέγκλιτα, θα έπρεπε όποιος μετά από συστάσεις συνεχίζει να πετάει σε αυτά και άλλα παρόμοια μέρη να του αφαιρείται το δίπλωμα και η αθλητική ιδιότητα διότι παραβαίνει τους κανονισμούς. Αλλά δεν έχει συμβεί ποτέ.

Πολλά θα έπρεπε να συμβαίνουν αν τηρούσαμε όλους τους κανονισμούς απαρέγκλιτα. Από την εκπαίδευση, μέχρι τους αγώνες και από την εναέρια κυκλοφορία μέχρι την γενικότερη συμπεριφορά. Αλλά δεν συμβαίνουν. Όλοι, εκπαιδευτές, πιλότοι, εκπαιδευόμενοι, έχουμε (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου) μάθει να λειτουργούμε με κάποια ελαστικότητα στα θέματα αυτά, κυρίως διότι το Ελληνικό κράτος δεν είναι σε θέση να μας δώσει τα εφόδια για τα κάνουμε όλα όπως πρέπει. Συμβάλει βέβαια και η αναρχοαυθαίρετη ιδιοσυγκρασία του Έλληνα. Οι κανονισμοί υπάρχουν για να μπορούμε να έχουμε ένα σωστό και πολιτισμένο πλαίσιο λειτουργίας, για να μην είμαστε παράνομοι και ανεξέλεγκτοι. Αλλά δυστυχώς όπως και γενικότερα στην Ελληνική κοινωνία οι κανονισμοί υπάρχουν αλλά κάποιοι απλά δεν τους τηρούν.

Και σε κάποιες περιπτώσεις η ελαστικότητα όντως συνοδεύεται από ελεγχόμενες συνθήκες ασφάλειας όπου μπορεί η πτήση να μην δημιουργεί πραγματικά προβλήματα και κινδυνους στις πτήσεις αεροσκαφών. Αλλά δεν μπορεί καν να ξεκινήσει αυτή η συζήτηση διότι δεν είναι δυνατόν να τεθούν όρια στην ελαστικότητα και για αυτό είναι καθαρά θέμα κρίσης των πιλότων.

Το ότι το μόνο ολοκληρωμένο σύστημα καταγραφής απογειώσεων είναι το Λεονάρντο και το χρησιμοποιούμε για την ευκολία που παρέχει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να δούμε τα θετικά αλλά και τα αρνητικά. Ναι αναφέρονται και περιοχές που δεν θα έπρεπε να πετάμε, αλλά δεν φταίει η αυτόματη ηλεκτρονική δημοσίευση για αυτό, φταίει η ανθρώπινη καταχώρηση πτήσεως από τις περιοχές αυτές, που κανονικά δεν θα έπρεπε να γίνει πτήση. Αν αύριο κάποιος θέλει να ψάξει επίσημα ποιος παραβιάζει τον ελεγχόμενο από την Τανάγρα χώρο θα του είναι πολύ εύκολο. Να μην αναφέρω καν τι θα γίνει σε περίπτωση παρεμπόδισης αεροσκάφους.

Αλλά είναι κάπως περίεργο να αναφερόμαστε στους κανονισμούς για να γίνει ντόρος και να πούμε αυτά που δεν μας αρέσουν, αλλά κατά τα άλλα να μην τους τηρούμε.

Ναι, παρά το ότι είμαστε το πιο αργό μέσο δεν έχουμε προτεραιότητα, γιατί η ΥΠΑ θεωρεί ότι δεν υπάρχει επικοινωνία με άλλα αεροσκάφη, ούτε beacon ούτε άλλος τρόπος για να ξέρουν που είμαστε και να μας παραχωρήσουν προτεραιότητα. Μόνο οπτική επαφή. Οπτικά λοιπόν είμαστε πολύ μικρό μέγεθος για να μας δουν εγκαίρως ενώ εμείς μπορούμε να τους δούμε πρώτοι. Αν είχαμε τρόπο επικοινωνίας, beacon, σχέδιο πτήσης, κτλ. ναι θα είχαμε προτεραιότητα. Μήπως να ζητήσουμε να το αλλάξουμε αυτό?

Ναι αυτός που έγραψε το κομμάτι του πορίσματος για τον κανονισμό εκπαίδευσης, δεν έψαξε το θέμα και γράφει ανακρίβειες. Αλλά ο τεχνικός σύμβουλος που βάζει η επιτροπή διερεύνησης δεν είναι πάντα τόσο σχετικός (συνήθως είναι) με το παραπέντε. Στη συγκεκριμένη διερεύνηση αυτός που ορίστηκε αναφέρεται ως χειριστής Α.Π. κάτι που δεν ισχύει όμως. Και για αυτό θα ενημερώσουμε την επιτροπή διερεύνησης άμεσα.

Και για κλείσω, ο κανονισμός που έχουμε από την ΥΠΑ από το 2006, είναι η μοναδική αναγνώριση της πτητικής μας δραστηριότητας. Είναι αρκετά γενικός και δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες που θα μας δημιουργούσαν περίπλοκα ζητήματα. Μας νομιμοποιεί και καλό είναι να μην τον κάνουμε πιο περίπλοκο.

Το κυριότερο που ζητάει είναι ένα απλό πράγμα για την ασφάλεια μας και την ασφάλεια των αεροσκαφών. Να σεβαστούμε τον χώρο ελέγχου των αεροδρομίων. Είναι αρκετά εύκολο για να γίνει αντιληπτό από όλους. Δεν υπάρχει τρόπος επιβολής των κανονισμών από την δική μας πλευρά και είναι καθαρά θέμα του καθενός να επιλέγει πως θέλει να λειτουργεί. Είναι ασυνειδησία όμως να λειτουργεί με τρόπο που ενδεχομένως να δημιουργήσει πρόβλημα και στους υπόλοιπους που ασχολούνται με τη δραστηριότητα αυτή.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Πόρισμα Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στο Κάθισμα Λευκά

Δημοσίευσηαπό dim » Δευτ Απρ 09, 2012 3:36 pm

frog έγραψε:Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι τα βάφεις

:D :D :D :D :D :D

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες