από tsoukasvaggelis » Τρί Απρ 12, 2016 5:27 pm
Επιτυχία θα είναι αν ο καθένας σπάσει τα προηγούμενο ρεκόρ του.
Επίσης θα ήθελα να θυμίσω ότι στο Cross Country η μάχη δίνεται με τις ταχύτητες και το χρόνο και όχι με τα χιλιόμετρα.
Αν απογειωθείς στις 12.00 και μετάει μέχρι τις 18.00, δηλαδή 6 ώρες, για να κάνεις 200km πρέπει να πετάς με 33,5kph average. Μία "λογική" μέρα για XC, έχει σημασία να κάνεις συγκεκριμένα πράγματα:
1. Νωρίς ανατολική απογείωση (κερδίζεις ~2 ώρες πτήσης).Στην αρχή πετάς συντηρητικά (15 kph*2h = 30km τις πρώτες 2 ώρες)
2. Καθώς η μέρα δυναμώνει, πετάς πιο επιθετικά, πιο γρήγορα, όσο πιο δυνατός είναι ο καιρός (ας πούμε 12.00 με 14.00 για 2 ώρες μετάς με 20kph X 2 = 40km το δεύτερο δύωρο. Σύνολο μέχρι τις 14.00 έχουμε 70 km).
3. H μέρα φτάνει στο peak της. Εκείνο το δύωρο (14.00-16.00) πρέπει να έχεις βρεθεί στο καλύτερο terrain, με τα μεγαλύτερα ύψη της ημέρας, και να μένεις γρήγορος ψηλά. ας πούμε ότι πετάς με 28kph averaige XC speed X 2 h = 56 km. Σύνολο μέχρι τις 16.00 τα 126km.
4. H μέρα αρχίζει να πέφτει, τα θερμικά όμως διατηρούν το μέγιστο ύψος, κάτι που εξασθενεί αργά. Ανάλογα ρίχνεις και το ρυθμό σου, ας πούμε στα 18kph, προσπαθώντας να μείνεις ψηλά. Για το δύωρο 16.00-18.00 έχουμε 2h X 18km = 36km ακόμη, πάμε στα 162km μέχρι τις 18.00.
5. Αν έχεις φροντίσει εκείνη τη στιγμή να είσαι ψηλά, πετώντας σε Δυτικές πλαγιές, θα πετάξεις καμμια ακόμη ώρα (~15κμ σύνολο 177km), και όταν κάνεις το final glide αυτό γίνει πάνω από δασωμένο έδαφος που αποδίδει την θερμότητα που έχει αποθηκεύσει όλη τη μέρα, θα καθυστερήσεις την προσγείωση για μισή περίπου ώρα (5-10 km ακόμη), τότε φτάνουμε σε ένα προκλητικό 187km task, και από εδώ και πέρα μιλάμε για "σπασίματα".
Τα παραπάνω είναι κάπως αυτονόητα για να σκεφτείς το 200άρι.
Κι εδώ αρχίζουν οι μικρές λεπτομέρειες που ως γνωστόν κάνουν τις μεγάλες διαφορές. Υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά να κάνεις από 50km 100km, αλλά το να κάνεις το 187 σε 200 είναι πολύ πιο απαιτητικό από αυτό:
1. Πόσο νωρίτερα μπορείς να απογειωθείς?
2. Πόσες ώρες μπορείς να είσαι συγκεντρωμένος χωρίς να κάνεις λάθη?
3. Πόσο γρήγορα μπορείς να πετάξεις ανάλογα με το πόσο καλές είναι οι συνθήκες?
4. Πόσο γρήγορα μπορείς να ανεβαίνεις σε κάθε θερμικό?
5. Πόσο αποτελεσματικά κάνεις Speed to Fly?
6. Πόσο καλά έχεις γνώση της γεωγραφίας που θα διασχίσεις?
7. Πόσο καλά "κουμπώνει" ο καιρός στο terrain που θα διασχίσεις?
Ελπίζω αυτή να είναι μια χρονιά αποκάλυψη για πολλούς, θα σπάσει πολύς κόσμος τα ρεκόρ του, και θα δούμε πολλά ¨τριψήφια" χιλιόμετρα στο Leonardo, και ελπίζω κάποιοι "σεσημασμένοι", όπως ο Μπουραζάνης, να ανοίξουν κάποιες νέες διαδρομές περιπέτειας και οι υπόλοιποι να ακολουθήσουν.
Ισχύει βέβαια ο κανόνας του Cross Country, ότι δηλαδή πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος τη σωστή στιγμή στο σωστό μέρος και να είναι προετοιμασμένος να το κάνει.
Βαγγέλης Τσούκας