Ημερομηνία Πέμ Μαρ 28, 2024 2:35 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό aok » Κυρ Νοέμ 06, 2016 12:17 pm

Υπήρξε αρχικά μια σκέψη να κινήσουμε διαδικασίες για χορήγηση από το Υπουργείο μεταφορών και επικοινωνιών μίας πανελλαδικής συχνότητας ασφαλείας . Αυτό θα είχε όμως πολλά προβλήματα όπως:
1. γραφειοκρατία
2. λόγω υψομέτρου μια κλήση θα ακουγόταν παντού και αυτό θα δημιουργούσε τεράστια σύγχυση, καθώς δεν θα ήξερε ποιος μιλάει σε ποιόν και από που.
3. Ακόμα και αν μας χορηγούσαν μια συχνότητα αυτή θα ήταν στην air band 108,00 – 137,00 MHz όπου οι ασύρματοι που έχουμε δεν εκπέμπουν και δεν λαμβάνουν σε αυτή τη ζώνη συχνοτήτων και θα έπρεπε να αλλάξομε όλοι τούς ασυρμάτους μας.

Προκειμένου λοιπόν να φτιάξουμε μία λίστα με τις συχνότητες ασφαλείας ανά περιοχή, παρακαλούμε τους εκτός Κιθαιρώνα πιλότους να στείλουν ένα e-mail στο aokitheron@gmail.com με την περιοχή και την τοπική συχνότητα ασφαλείας.
π.χ. ΠΛΑΤΑΙΕΣ Απογείωση Κιθαιρώνα 143,140

aok
Competition
 
Δημοσ.: 203

Re: ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό aok » Κυρ Νοέμ 06, 2016 1:39 pm

ΚΙΘΑΙΡΩΝΑΣ ΠΛΑΤΑΙΕΣ 143,140
ΚΕΡΚΥΡΑ 143,140

aok
Competition
 
Δημοσ.: 203

Re: ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό badder » Κυρ Νοέμ 06, 2016 2:31 pm

Το θέμα των συχνοτήτων είναι παλιό και χιλιόσυζητημένο και σε επίσημο και σε ανεπίσημο επίπεδο.

Το βασικό πρόβλημα αλλά και λύση ταυτόχρονα είναι η ελληνική νομοθεσία και εξηγώ παρακάτω τι εννοώ.

Για τους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ, δηλαδή όσους έχουν άδεια ραδιοερασιτέχνη, είναι γνωστό ότι το φάσμα που νομιμοποιούνται να χρησιμοποιούν οι πολίτες είναι οι συχνότητες VHF 144-146. Για αυτό και οι συχνότητες που συνήθως χρησιμοποιούμαι στο παραπέντε είναι εκτός αυτού το εύρους. Η προυπόθεση για την χρήση αυτή είναι η κατοχή πτυχίου ραδιοερασιτέχνη. Το κράτος τα τελευταία χρόνια εκδίδει με πολύ απλό τρόπο τέτοια πτυχία με πολύ εύκολες εξετάσεις, για συσκευές εως 10Watt, κάτι που μας υπερκαλύπτει. Η λύση λοιπόν είναι μια, απλή και δεν χρειάζεται να ψάξουμε τρόπους να εφεύρουμε πάλι τον τροχό. Απόκτηση αδειών ραδιοερασιτέχνη και χρήση συχνότητας μέσα στο νόμιμο εύρος. Τα σωματεία ανα περιοχή μπορούν να βρούν κάποιες συχνότητες που δεν χρησιμοποιούνται από άλλους ραδιοερασιτέχνες και να ορίσουν μια από αυτές ως τοπική συχνότητα. Αντίστοιχα οι σχολές που προφανώς δεν μπορούν να έχουν άδειες για όλους τους μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν συσκευές περιορισμένης εμβέλειας που δεν χρειάζονται άδεια και είναι διαθέσιμες και στα VHF και στα UHF.

Το μόνο πρόβλημα εδώ είναι η πλήρης αδιαφορία των χειριστών για τη νομιμοποίηση της χρήσης των ραδιοσυχνοτήτων μέσω της απλούστατης διαδικασίας αδειοδότησης. Απόλυτα ελληνικό χαρακτηριστικό μη διάθεσης συμμόρφωσης με τους νόμους και τους κανονισμούς.

Το σενάριο παροχής ραδιοσυχνότητας για τη δική μας χρήση είναι απίθανο και ανεφάρμοστο για τους λόγους που εξήγησε ο aok πιο πριν. Αλλά ακόμα και αν μας έδιναν συχνότητα που δεν θα χρειαζόταν αλλαγή συσκευών, θα προέβλεπε σίγουρα την απόκτηση άδειας οπότε όλα καταλήγουν στο ίδιο σημείο.

Εν κατακλειδι, και νόμοι υπάρχουν και πλαίσιο και τρόποι συμμόρφωσης και λειτουργίας, χωρίς να χρειάζεται κόπος και εφευρήματα. Το μόνο που χρειάζεται είναι απλά να πάρουμε την απόφαση να σεβαστούμε το υπάρχον πλαίσιο, όπως γίνεται σε όλες τις πολιτισμένες και ευνομούμενες χώρες.

Υ.Γ.
Η συζήτηση από επίσημους φορείς όπως ΕΑΠ, ΕΛΑΟ και σωματεία, για χρήση συχνοτήτων εκτός του νόμιμου εύρους και από μη αδειοδοτημενους χρήστες είναι αδόκιμη και θα συνιστούσα λίγο προσοχή στο νομικά ευαίσθητο αυτό θέμα.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό axs203dd » Κυρ Νοέμ 06, 2016 6:56 pm

Σωστή η άποψη του badder για τις άδειες μικρής ισχύος. Είναι αρκετά εύκολο να βγάλει κάποιος και από θέμα ισχύος μας καλύπτει. Το θέμα είναι οτι η χρήση της μπάντας (144Mhz - 146Mhz) από εμάς πιστεύω οτι δε θα είναι αποτελεσματική για τους παρακάτω λόγους

- θα είναι απαραίτητη η κατοχή άδειας από κάθε πιλότο
- υπάρχουν κάποιοι κανόνες που διέπουν τις ραδιοερασιτεχνικές συνομιλίες, όπως το περιεχόμενο της συζήτησης το οποίο είναι περιορισμένο. Ειδικά στα VHF/UHF οι κανόνες αυτοί ακολουθούνται πιστά από αρκετούς ραδιοερασιτέχνες
- ο κάθε πιλότος/σταθμός θα πρέπει να αναφέρει σε τακτά διαστήματα το διακριτικό κλήσης του (call sign)

Ο λόγος που μιλάμε εκτός μπάντας είναι για να μη μας την πέσουν οι αδειούχοι ρ/ε.

θεωρώ πιο αποτελεσματική τη χρήση συσκευών PMR ή τη χρήση φορητών CB. Επίσης νομίζω οτι υπάρχουν περιπτώσεις αδειοδότησης σταθμών εκτός 144-146 όπως πυρασφάλειες κλπ.

axs203dd
EN A
 
Δημοσ.: 20


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες

cron