Αλεξίπτωτο πλαγιάς, παραπέντε, paragliding, νέα, συζητήσεις, σχολές
Καλωςήρθατε στο sky.gr. Από το 2000 προσφέρουμε το πιο πλήρες περιεχόμενο για αλεξίπτωτο πλαγιάς, παραπέντε, paragliding στην Ελλάδα.

Είμαι σίγουρος ότι όλοι γνωρίζετε ότι κατά περιόδους πρέπει να ελέγχετε τον εξοπλισμό σας. Εφεδρικό ανά 6 μήνες το πολύ και το αλεξίπτωτο σας ανά έτος ( ανάλογα με την κατάσταση του και τις ώρες πτήσεων ).


Το φετινό χειμώνα έκανα έλεγχο σε 35 αλεξίπτωτα διαφόρων εταιριών.
Μόλις 4 από αυτά ήταν σε καλή κατάσταση, σε 28 έκανα τριμαρισμα στα συρρικνωμένα σχοινιά και 3 είχαν φτάσει στο τέλος της ζωής τους.
Κανένας από τους πιλότους που πετούσαν αυτά τα αλεξίπτωτα δεν μου είχε αναφέρει ότι το αλεξίπτωτο του παρουσίαζε κάποιο πρόβλημα, ενώ είχαν πρόβλημα δεν το είχαν καταλάβει. Νομίζω ότι ένας πιλότος πρέπει να είναι πολύ έμπειρος για να μπορεί να καταλάβει εύκολα την αλλαγή συμπεριφοράς της πτέρυγας του στον αέρα και αυτό γιατί η φθορά έρχεται με πολύ αργούς ρυθμούς και ο πιλότος εξοικειώνεται προοδευτικά μαζί της.
Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από την φθορά της πτέρυγας , κάποια ισχύουν και κάποια είναι εφευρέσεις της φυλής .
Ας ξεκινήσουμε από τα υλικά . Καμία εταιρία δεν παράγει δικά της υλικά , όλες αγοράζουν από τα 2-3 μονοπώλια, πχ Cousin , Porcher marine. Κάθε περίοδο έχουμε υλικά νέας γενιάς που κατά κόρον χρησιμοποιούν όλες οι εταιρίες (σχεδόν τα ίδια) Η κάθε γενιά υλικών σε βάθος χρόνου παρουσιάζει τα δικά της προβλήματα που είναι σχεδόν ίδια για τις περισσότερες εταιρίες. Π.Χ Παλιά τα σχοινάκια ξεχείλωναν, μετά ξεχείλωναν τα Α-Β και μάζευαν τα C-D, τώρα συρρικνώνουν σχεδόν όλα. Αντίστοιχη συμπεριφορά υπάρχει και με το porosity. Τα νέα υλικά δεν είναι τόσο ανθεκτικά όσο τα προηγούμενα ( όλα έχουν τα +&-). Δυστυχώς η χωρά μας δεν είναι και ο πιο φιλόξενος χώρος για τα αλεξίπτωτα πλαγιάς όπως είναι η κεντρική Ευρώπη με της πράσινες απογειώσεις και το ξηρό κλίμα.
Η υγρασία , οι απότομες μεταβολές της θερμοκρασίας , ο ήλιος , η άμμος , και οι απογειώσεις μας είναι το χειρότερο περιβάλλον για τον εξοπλισμό μας.
Έχει παρατηρηθεί συρρίκνωση σε σχοινιά έως και – 9 cm ενώ το σύνηθες είναι από -1.5 έως -3 cm , αρκετά ικανό για να μειώσει δραματικά τις επιδόσεις της πτέρυγας μας, την σταθερότητα και την ασφάλεια γενικότερα.
Ορισμένοι τρόποι για να καταλάβετε εάν το αλεξίπτωτο σας έχει κάποιο πρόβλημα:
1.Πεταξτε σε άπνοια με ισορροπημένο το σώμα και μην κρατάτε τα φρένα. Παρατηρήστε εάν το αλεξίπτωτο σας στρίβει δεξιά η αριστερά σιγά –σιγά.
2. Απογειωθείτε Back με 5-10 χμ αέρα .Μόλις γυρίσετε για να τρέξετε και τραβήξετε τα φρένα λιγάκι ως συνήθως θα δείτε την πτέρυγα να στολάρει.
3. Κάνοντας κοντρόλ η πτέρυγα κανονικά πρέπει να είναι πάνω από το κεφάλι σας και να έχει ελαφρώς την τάση να σας προσπεράσει εάν δεν την φρενάρετε λίγο.
4. Για τα αλεξίπτωτα 1 χωρίς να ασκείτε ιδιαίτερη δύναμη στους Α ιμάντες πρέπει να ανεβαίνει ΠΟΛΥ εύκολα πάνω από το κεφάλι σας ( κάντε το με 13-18 χμ αέρα.)
5. Μετά από Big ears τα αυτιά ανοίγουν δύσκολα ( για αλεξίπτωτα 1 και 1-2) ελέγξτε το Porosity. (Στα 2 και 2-3 είναι φυσιολογικό να ανοίγουν αργά).
6. Ένα νεκρό από Porosity αλεξίπτωτο φαίνεται στην απογείωση. Μόλις το απλώσουμε δεν κάνει αυτό το μαγικό χρατς και ενώ φυσά και όλα τα άλλα αλεξίπτωτα γύρω μας πάλλονται το δικό μας μένει απαθές .
7. Κατά την διάρκεια μια πτήσης σε (δυνατές) συνθήκες παρατηρήστε εάν το αλεξίπτωτο σας δεν τρυπαει , εάν κατά την είσοδο σε ασθενή θερμικά έχει πάντα την τάση να μένει πίσω.
8. Ο κατασκευαστής λέει ότι η ταχύτητα της πτέρυγας σας είναι 37 χμ χωρίς επιτάχυνση σε συνθήκες άπνοιας δείτε το όργανο μήπως σας δείχνει 27 – 30 , αυτό σημαίνει ότι κάτι τρέχει και μην μπαίνετε σε συζητήσεις για αργές και γρήγορες πτέρυγες .
Κατά την άποψη μου οι κατασκευαστές δεν λένε ποτέ ψέματα . Άντε ένας ( ψεύτης ) κατασκευαστής να φουσκώσει τα χιλιόμετρα της πτέρυγας έως 1-2 χμ το πολύ. Άλλος ένας μύθος που υπάρχει είναι ότι η τάδε εταιρία έχει καλά υλικά η τάδε κακά κλπ. Αυτό δεν ισχύει , το 95% των κατασκευαστών θέλει να φτιάξει καλές και ασφαλείς πτέρυγες με καλά υλικά κάνεις δεν θέλει να έχει προβλήματα γιατί θα τον δυσφημίσουν ,ξέρετε πολλούς που να θέλουν να δυσφημίζονται? Η μεγάλη διάφορα ανάμεσα στους κατασκευαστές είναι το φινίρισμα , η ποιότητα κατασκευής και όχι τα υλικά.
Η άποψη μου είναι η εξής :
Αφού έχετε αγοράσει μια καινούργια πτέρυγα μετά από 2 χρόνια αλλάξτε ένα σετ σχοινιά. Και επί της ουσίας θα έχετε για 4 χρόνια μια καινούργια πτέρυγα.
Μην πουλάτε το μεταχειρισμένο σας αλεξίπτωτο σε κάποιο νέο πιλότο χωρίς πρώτα να το έχετε ελέγξει , δεν είναι τίμιο και ηθικό .
Τέλος στέλνοντας την πτέρυγα σας κάπου για έλεγχο, μην δυσαρεστηθείτε εάν δεν ακούσετε αυτό που θέλετε.
Οσο αφόρα τα εφεδρικά υπάρχει ένας μύθος, ότι όλα τα εφεδρικά έχουν 10 χρόνια ζωή , αυτό δεν ισχύει για όλες τις εταιρίες άλλα έχουν 5 χρόνια άλλα 7-8 και άλλα 10+2. Το δικό σας ξέρετε πόση διάρκεια ζωής έχει ?
Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά περισσότερα αλλά θέλω να μείνω στην ουσία. Λόγο της οικονομικής κρίσης οι περισσότεροι δεν αγοράζουμε καινούργιους εξοπλισμούς, ας συντηρήσουμε λοιπόν σωστά αυτούς που έχουμε.